Mr Alter Ego

Abstruse, Absurd and Snobbish........

EJD

EJD
Ezule Juan Dominic

Random

Wordle: me

Manual Drifting~

>> Tuesday, July 14, 2009

Once a day on Wednesday the 1st of July 2009…bah eh in Malay tah, sanak ja ku mencari word yg best2…

Eh, masa ari ne td kan, kawanku ane bah, kami ane sedang menikmati juadah time waktu rehat (menu: Mee goreng mamak, nasi biryani n kelupis with kari ayam). Time2 kami nyaman2 makan atu ada tah urg dari Jabatan Kesihatan ane datang kan meng’spray’ racun nyamuk dikawasan sekulah ah. Jadinya durg ane nyuruh tah bis kwn kami yang mantuka2nya paggang2 memblock tmpt yg kan dispray atu supaya melalihkan mantuka bisdurang ane…

Kan dijadikan cerita, since mereka2 yang empunya mantuka ane sibuk-busy-gagau, jadinya suruh durg tah me n my pren yg gendut tapi GLaMeR a.k.a ehem2 ane melalihkan mantuka durg atu. Yg kwn kami sorang ane mantuka nya Honda Integra Manual n yg sorang ane Kia Sportage Automatis. So, aku ambil kunci yg Kia n my pren yg GLaMeR atu ambil yg Honda (cam setaie lg tu tym ia ngambil kunci ah…ucapnya aku nda pandai manual…duhhh…~).

So, melalihkan tah aku ane mantuka Kia automatis ah. My pren atu masuk dah ia kan melalihkan Honda. Kali siap dah ku memfarking Kia ane, ia masih lagi kial2 mensetart Honda ah. Kesian ku kan ia kan (yatah karang… ;->) masukth ku join ia melalihkan Honda ane, kali ke area Masjid tah kami kan memusing balik ke sekulah yg mana time atu smooth jalanya mantuka ah, kali dah kan naik bukit mula tah mati enjin sal nda balance. Start punya start, membalance clutch, memfreekan gear apa indah, ntah cana kah buleh ia te’honk’ ahahahahahaaaa…. (Mcm movie Norbit tu eh ;-> )Pacah ketawa bah mana lagi mandi paluh…panas kan mati kali ah!

Dikuntutkan cerita, start-balance-freekn gear-balance clutch ahernya tejalan tah jua mantuka ane dgn smoothnya menuju area sekulah. Kali otw kan parking atu mati tia lagi buat yang ke 7 kalinya~ aduhai… tp at least selamat sampai ditmpt parking lah and tayar lurus so alignment nda lari…ehehehe… kami pun turun dari mantuka Honda itu dgn jayanya dan ketawanya yg pacah teburai mengingatkan kembali scene2 yg awal tadi… sekian…

MoRaL of The SToRy:

dun drink n drive...wahahaha...... =p


EJD

0 comments:

About This Blog...

just an expression of what i feel....

Latest News!!!!

update soon....!!!!

Visits!!

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP